Tuesday, October 28, 2008

warkah buat ayah..

buat ayah tersayang,
kakak sayangkan ayah dari sejak orang lahir lagi..kakak kagumi ayah sejak orang kecil lagi..kakak cintakan ayah sejak orang dewasa..dan kakak berdoa setiap hari Allah beri masa untuk balas jasa ayah..

kakak akui,kakak anak yang degil, keras kepala, pemalas, pemboros dan suka cakap bohong dengan ayah..tapi kakak tahu, apa pun yang terjadi.kakak tetap sayang ayah..kakak tetap sayang ibu..kalau Allah nak jatuhkan hukuman, kalau Allah nak mengambil ayah atau ibu dari kami,kakak sanggup jadi pengganti...biar semuanya jatuh atas kakak..kakak tak rela tengok ayah dan ibu sakit..kakak x pernah bersedia untuk itu semua...

ayah ampunkan dosa kakak dan adik-adik.kami tahu ayah terasa hati dan apa yang terjadi selama ni, kami buat ayah risau dan menangis..

sesungguhnya air mata ayah itu berharga, betapa kami rasa bersalah membuat ayah menangis..betapa kami rasa sedih melihat ayah yang kami sayangi berkelocak hati risaukan kami...namun,kami anak-anak yang masih belajar..masih belajar bagaimana untuk membahagiakan ayah dan juga ibu..dan setiap doa,kami memohon Allah panjangkan umur ayah dan ibu untuk beri kami masa membahagiakan kamu berdua..

ayah,pengorbanan ayah memberikan segala pelajaran,kasih sayang dan perhatian kepada kami amat dihargai..ibu pengorbanan ibu melahirkan kami juga kami hargai..

ya Allah,ampunkan dosa kami kerana membuatkan kedua ayah dan ibu kami menangis..ampunkan dosa kami kerana membuatkan mereka terasa hati..ampunkan kami...

kakak,
adlin

No comments:

About Me

My photo
nakal.simple.gile2.degil.big dreams.in love with future..