Friday, October 24, 2008

date with 'i love u pertama'

selepas 8 tahun, tiada khabar dari dia..aku berjaya menemuinya di facebook..

buat pertama kali, selepas 5 bulan berhubung secara perkataan di alam maya, aku akhirnya bertemu dengannya..haha!jumpa je kat kl central depan MONEY CHANGER..dia suruh aku jangan tegur 2 perkara tentang dia..

pertama rambut, sebab dia kata panjang dan x sempat potong..
dan kedua baju..dia kata itu baju terkahir yang dia ada..

haha!aku tergelak sendiri.dalam hati aku nafikan yg tak terasa nak tegur rambut dan baju dia..permulaan yang membosankan bila aku asik kena tegur dan dia memang garang..wuuu..bosan...membebel...dan pembuli gemuk..

tapi bila kami ada misi untuk cari tiket untuk dia balik ke muar..semuanya bertukar menjadi mencabar dan mengujakan..

pertama, aku kena hujan berjalan menuju ke monorail
kedua, bersesak di dalam monorail
ketiga, bersesak di puduraya
keempat, tiket habis
kelima, mama dia merajuk
keenam, kami berjaya mendapatkan tiket
ketujuh, aku ternampak budak nurse meraung menangis, dan sebabnya aku kurang pasti
kelapan, owhh..bateri aku sudah kong..
kesembilan, aku risaukan adik aku arin, selepas melihat budak nurse tu,adik aku pun nurse..wuu
kesepuluh, arin tak angkat call dan aku mula lagi risau..=(
kesebelas, aku dah takde duit syiling lepas call ibu..(
keduabelas, aku kena jalan jauh2 dalam hujan..
ketigabelas, aku masih risau tentang arin sebab x dapat dengar suara dan pastikan dia selamat
keempatbelas, aku mula jalan laju tak ingat
kelimabelas, aku berjaya tukar 3.70 menjadi syiling selepas membeli tiket 1.30 guna 5 ringgit
keenambelas, aku berjaya dengar suara arin,dengan nada marah aku tanya nape x angkat call
ketujuhbelas,aku rasa lega dan memulakan perjalanan ke kl sentral
kelapanbelas,masa tunggu putra aku x tahan nak nangis,risau psl adik aku..wuuu
nota kaki: waktu ini dia pujuk aku..so sweeet...=)
kesembilanbelas,aku sampai di kl sentral
keduapuluh,kami nampak sekumpulan 'hot chick wanna be'
keduapuluhsatu,kami kutuk mereka..haha!=p
keduapuluhdua,kami keluar dan dia hisap rokok
keduapuluhtiga,kami masuk dalam kl sentral dan bersembang
keduapuluhempat, pukul 8.45pm kami menuju ke tempat bas
keduapuluhlima,kami tunggu bas,dia kutuk aku pendek..dia ingat dia tinggi sangat.=p
keduapuluhenam,aku dah mula risau sebab bas x muncul2
keduapuluhtujuh,dia suruh aku tanya pada budak uitm,bas bila sampai
keduapuluhlapan,dia membuat satu pengakuan yang...erk!=p haha!
keduapuluhsembilan,dia suruh aku jangan risau..weh..aku mana risau..muka cool je..wek2!=p
ketigapuluh,kul 9.15pm aku suruh dia gerak ke pudu,kang sia2 je aku berhujan tadi
ketigapuluhsatu, aku salam dan dia gelakkan aku mcam aku budak kecik..ceh!
ketigapuluhdua,aku naik bas kul 9.55pm dan berebut,aku senyum sebab jadi selfish.lantak!=p
ketigapuluhtiga,aku naik bas dan tidur
keduapuluhempat,aku bengang dengan mamat bangla yg asik langgar kaki aku..gerrr!!
ketigapuluhlima,aku sampai pukul 1145pm..gile lama..aku ngantok..
ketigapuluhenam,turun bas dan mula rasa bas U601 dah x wujud waktu2 ni..
ketigapuluhtujuh,aku terus je pergi kat teksi cakap nak pergi seksyen 7
ketigapuluhlapan,pakcik tu cuba nak peras ugut6 ringgit, tapi aku kata 5 ringgit.muktamad!
ketigapuluhsembilan,bersembang dengan budak gelabah naik sama teksi dengan aku..
keempatpuluh,turun je budak gelabah tu aku buat2 bersembang dengan pakcik tu..
ketigapuluhsembilan,pakcik tu berhentikan aku jauh dari blok aku..
nota kaki: b.o.d.o.h punya pakcik teksi..ptot bayar 3 ringgit je..
keempatpuluh, aku charge handphone
keempatpuluhsatu,aku mesej dia "saya dah sampai...macam bodoh punya pakcik..bla..bla..bla...!"
keempatpuluhdua,try baju yang aku tershopping sebelum jumpa dia
keempatpuluhtiga,tulis blog nie..

haha!dalam satu hari..semua bende berlaku dalam hidup aku..disebabkan takde camera dan handphone dia lense rosak tak boleh buka..hahahahaha!kami takde gambar kenangan..owwhh..kesian...=p

date nie..aku akan ingat..sampai bila2..=)

3 comments:

Unknown said...

waaahhh~~
MMG byk benda ko bt..
hahahha~

hi adlin ;)
xtau plak ko ade blog gk :p
mari m'blog kn diri.. yeay~~

adlinmohdsaid said...

hahahaha!banyak kan???n it was da best time i had la karen..

ko bru tau ke..aku dh lama ada blog..tp aku ni kn low profile..hahahahahaha!=p

jom mblogkn diri..=)

::i'm a dreamer:: said...

yg ke 28 tu ape eh?

hahahahhah

ye la...

saye jahat tapi saya

STRAIGHT

About Me

My photo
nakal.simple.gile2.degil.big dreams.in love with future..