Friday, November 7, 2008

rindukan nenek..T_T

cerita aku dulu-dulu...
masa aku kecil kalau tak makan penampar nenek masa mengaji..kalau tak diherdik nenek dengan suara nyaringnya itu, mungkin aku tak kenal alif, ba ta..mungkin aku akan baca surah-surah al-quran dengan suara yang sengau dan tajuid yang berterabur..dan mungkin sekali aku tak mampu langsung untuk mengaji al-quran sehingga hari ini..namun nenek berjaya mengajarku sehingga aku khatam..

masa aku kecil setiap kali aku mengaji dengan nenek, air mata ketakutan mengalir di pipi ku mengiringi bacaan surah-surah al-quran..nenek memang garang...

tapi malam ini, aku teringatkan arwah nenek..saat itu, air mata kerinduaan mengalir di pipi ku mengiringi bacaan surah-surah al-quran...sayu..

aku rindukanmu nenek..
ya ALLAH, semoga roh nenek dicucuri rahmat,
al-fatihah...

No comments:

About Me

My photo
nakal.simple.gile2.degil.big dreams.in love with future..