Tuesday, May 27, 2008

menongkah arus..

pagi ini aku baru sedar yang aku manusia yang hidup menongkah arus..aku bukan seperti orang biasa..aku adalah orang yang sukar diramal perbuatan dan tingkah..

apakah aku harus teruskan perjalanan ini, ombak yang melanda namun aku tetap berdiri..gagah kah aku untuk menahan ombak yang lebih besar dari itu..mungkin aku hanya berpura gagah padahal aku sudah banyak kali diarus laut ke tepian..

mengapa aku merindu pada yang bukan milikku..aku merayu yang bukan untukku..aku memapah yang bukan santapan ku..aku melihat yang bukan permataku..

ALLAH maha esa, Kau tunjukkan petanda buat diri yang gelisah ini..yang seperti tidak mahu menerima kenyataan hakiki..jiwa makin sepi..sesepi malam tanpa bunyi cengkerik malahan deruan angin..apa yang perlu aku lakukan..

aku terus menongkah arus..aku terus menongkah arus..dan terus...

2 comments:

Sara Kay said...

You and I both dear. But sometimes we just have to stop and think, "Hey, I am a strong girl and I can get over this. You treated me bad and you don't deserve me"

Friends and family are always by your side. They are more important than some jerk who promises to treat you right. Friends and family don't make such promises, they just do it, because their love is real and permanent.

*hugs*

adlinmohdsaid said...

~hugs~

About Me

My photo
nakal.simple.gile2.degil.big dreams.in love with future..